اخبار راک

اخبار راک فارسی

اخبار راک

اخبار راک فارسی

دانلود مجله متال دارکنس

تقریبا دو سالی از آغاز ایده ی تاسیس یک مجله در باب موسیقی متال و راک میگذرد، و یک سال و چندی نیز میباشد که اولین شماره این مجله منتشر شده است و همانطور که پیش از این شاهده آن بودید تنها طی این یک سال سه شماره منتشر شد. شماره ای که پیش روی شماست چهارمین شماره از مجله ی تخصصی موسیقی متال و راک ایران است که نام آن از منتال دارکنس به دیوان تغییر کرد. از تغییرات دیگری که در این شماره شاهد آن هستید تشکیل یک تیم تحریریه ی ثابت برای نگارش این مجله میباشد که به همین سبب گاهنامه "منتال دارکنس" به دوماه نامه "دیوان" تبدیل شده است و "گروه نگارشی دیوان" از این پس این مجله را تخصصی تر در اختیار شما قرار میدهد. تغییر دیگری که لازم به ذکر است؛ البته تغییر نمیتوان به آن گفت و آن را ایده ای دیگر بگوییم بهتر است ، این است که از این پس مجله ی دیوان را میتوانید جدا از دانلود آن از اینترنت از برخی فروشگاه های موسیقی در تهران و فروشگاه های اینترنتی که در سایت مجله ذکر شده اند بر روی سی دی تهیه کنید.
آنچه در این شماره میخوانید:

موسیقی متال ایران
معرفی: فرزاد گلپایگانی ،
Entrofeed
نقد و بررسی: کیوتین "بشریتی احاطه شده در پسوند
ism!"
مصاحبه:
Ekove Efrits ، اهورا
گزارش ویژه:
نگاهی مختصر به پوشه ی مردی سرد و گرم کشیده

موسیقی متال جهان
معرفی: مردی که
Baroque ‘n’ Roll را ترجیح داد
نقد و بررسی: اینجا شرق است... (
Orphaned Land)
آلبوم جدید آناثما و انکار افکار گذشته...
مصاحبه: سرزمین یتیم شده (کوبی فرهی -
Orphaned Land)
وقایع اخیر موسیقی ایران و جهان

Download from m e d i a f i r e

Download from 4 s h a r e d

برای دانلود شماره های قبلی اینجا کلیک کنید.

با توجه به پیشرفت و توسعه ی مجله ی دیوان و پروژه های نوین و متمایزی که در آینده توسط گروه نگارشی دیوان صورت خواهد پذیرفت. این گروه برای تکمیل کادر تحریریه ی خود از دوستداران موسیقی راک و متال ایران که تمایل به فعالیت در این عرصه دارند دعوت میکند که در قسمت های ذیل به کادر تحریریه دیوان بپیوندند.
منتقد گزارشگر عکاس گرافیست مترجم ویراستار

همچنین از نویسندگان و گروههای فعال در این عرصه دعوت میکنیم تا مقالات و دست نوشته های خود را برای ما ارسال کنند تا در صورت امکان با نام نویسنده در مجله دیوان قرار دهیم. مقالاتی که برای ما میفرستید اختصاصی برای مجله میباشد و در هیچ مجله، وبسایت و وبلاگ دیگری قرار داده نشده باشد و قرار داده نشود. هر نوشته نهان دارد و بیانگر عقیده ی نویسنده ی آن است. در شأن شماست هر مطلبی را از دیوان با ذکر مأخذ و نام نویسنده ذکر نمائید.برای اطلاعات بیشتر با ما از طریق وبسایت و ایمیل زیر در تماس باشد:
www.DivanMagazine.com
Editorial@DivanMagazine.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

دانلود شماره چهارم مجله تخصصی راک و متال پالاپال

پالاپال - شماره چهارم مجله تخصصی راک و متال پالاپال که پیش از این در تاریخ 15 آبان ماه بصورت چاپی منتشر شده بود ، این بار بصورت اینترنتی برای علاقه مندان بصورت کاملا رایگان به انتشار رسیده است.

در چهارمین شماره از مجله پالاپال مقالات و مصاحبه هایی پیرامون موسیقی راک در مشهد خواهید خواند. جدیدترین اخبار آلبوم های موسیقی راک و بسیاری مطالب ارزشمند دیگر که از خواندن آن ها خسته نخواهید شد.

لینک دانلود مجله بصورت PDF با حجم حدود 24 مگابایت

لینک دانلود مجله بصورت PDF در فایل زیپ شده با حجم حدود 23 مگابایت

لینک دانلود صفحات مجله بصورت JPG بصورت زیپ شده با حجم حدود 22 مگابایت

«گربه‌های ایرانی» جزو ده فیلم برتر سال ۲۰۱۰ روزنامه واشنگتن پست

فیلم سینمایی «کسی از گربه¬های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی در لیست ۱۰ فیلم برتر روزنامه «واشنگتن پست» قرار گرفت. به گزارش آفتاب، فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» آخرین ساخته بهمن قبادی که تاکنون توانسته جوایز متعدد بین‌المللی را از جشنواره‌های مختلف سراسر دنیا از آن خود کند، در لیست ۱۰ فیلم برتر روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا قرار گرفت.  «آنا هرنادی» Ann Hornaday منتقد سینمایی «واشنگتن پست» درباره این فیلم می‌نویسد: فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» ساخته بهمن قبادی، دیدگاه‌های جدید و حیاتی از زندگی امروزی در تهران، ناهنجاری‌های جامعه و صحنه‌های موسیقی زیرزمینی را به تماشاگران خود ارائه می‌کند. دیگر اسامی ۱۰ فیلم‌ برتر روزنامه «واشنگتن پست» عبارتند از: فیلم سینمایی «ساعت ۱۲۷» به کارگردانی «دنی بویل»، فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» به کارگردانی «دیوید فنیچر»، فیلم سینمایی «لطفاً بده» به کارگردانی «نیکولو هولوفجنر»، فیلم سینمایی «روح نگار» به کارگردانی «رومان پولانسکی»، فیلم سینمایی «کافه توهم» به کارگردانی «کریستوفر نولان»، فیلم سینمایی «داستان تیلمان» به کارگردانی «امیر بارلو»، فیلم سینمایی «بازی منصفانه» به کارگردانی «داگ لیمن»، فیلم سینمایی «بچه¬های دست راست» به کارگردانی «لی اونکریچ» و فیلم سینمایی «من عشق هستم» به کارگردانی «تیلدا اسویلتون»...
 
فیلم سینمایی «کسی از گربه¬های ایرانی خبر نداره» در آخرین نمایش بین‌اللملی خود با حضور کارگردان آن و در بخشی به نام «سینمای بهمن قبادی» در یازدهمین دوره جشنواره‌ بین‌اللملی فیلم «تورینو» Torino در ایتالیا به روی پرده رفت. در این جشنواره با نمایش دیگر فیلم‌های کوتاه و بلند قبادی، در بزرگداشتی از این کارگردان ایرانی تقدیر ویژه به عمل آمد.

یازدهمین جشنواره‌ بین‌اللملی فیلم «تورینو» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف دنیا، در روزهای ۱۸ تا ۲۷ آذرماه جاری (۹ تا ۱۸ دسامبر) در شهر تورینو در کشور ایتالیا برگزار شد.
 
آفتاب- سرویس هنری

گزارش تصویری از اولین کنسرت فرشید اعرابی


اولین کنسرت گروه فرشید اعرابی ۲۰ آبان ماه در حضور دوستداران موسیقی راک و متال برگزار شد، این کنسرت با اجرای قطعاتی از دو آلبوم «پنهان» و «سکوت راوی» با همراهی نوازندگانی چون نیما نواپور (درامز)، فرزد فخرالدینی (گیتار الکتریک)، آرش مقدم (گیتار بیس) و هادی کیانی (کیبورد و بک وکال) در سبک متال و هارد راک اجرا شد.  به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان این کنسرت به مانند کنسرت های دیگر کشورمان با تاخیر در حالی شروع شد که اکثر صندلی های سالن اریکه‌ی ایرانیان خالی بود، اما با گذشت کنسرت کم کم دوستداران موسیقی فرشید اعرابی وارد سالن شدند تا اکثر صندلی ها در این اجرا خالی نماند.  مطمئنا فضا، جنس و سبک موسیقی در این اجرا برای گزارش‌نویس این کنسرت که عادت به خبرنگاری در کنسرت های پاپ، سنتی، محلی و کلاسیک را دارد غافلگیر کننده بود، مطمئنا آن شدت هیجان، خشم، زجر، سختی و دردی که یک کنسرت هارد راک و متال برای مخاطبانش به ارمغان می آورد برای گوش های عادت کرده به موسیقی نرم و لطیف سنتی، پاپ، محلی یا کلاسیک زجر آور و گوش خراش است. اما اجرای جالب توجه فرشید اعرابی و زیبایی های این سبک از موسیقی چنین گوش های نرم و لطیف را هم کم کم رام خود کرد تا این خبرنگار ناآشنا با چنین موسیقی هم از اجرای موسیقی راک لذت ببرد.  از آنجا که نگارنده آشنایی چندانی با سبک موسیقی فرشید اعرابی ندارد نظری در مورد سطح فنی کنسرت نمی دهد و فقط به بیان چند نکته ی کوتاه اشاره می کند. نکته ی اول اینکه متاسفانه مثل سابق صدابرداری در سالن اریکه‌ی ایرانیان از سطح قابل قبولی برخوردار نبود، بخصوص برای کنسرتی این چنینی که زیبایی اجرا رابطه ی مستقیمی با کیفیت صدابرداری دارد جا دارد که دقت بیشتری بر روی صدابرداری کرد...
 

نکته ی دوم هم اینکه صدای خواننده بسیار پایین‌تر از صدای سازهای گروه موسیقی به گوش می رسید تا حدی که اشعار خوانده شده توسط خواننده مفهوم نبود، البته بالا بودن حجم صدای موسیقی در این سبک شاید متعارف باشد ولی نه در حدی که مخاطب متوجه نباشد خواننده چه می خواند، فرشید اعرابی در گفتگو با موسیقی ایرانیان علت این مشکل را کم بودن زمان ساندچک می داند و می گوید: «ما تنها دو ساعت وقت داشتیم تا ساند چک کنیم، بخاطر همین چنین مشکلاتی بوجود آمد، البته شما در سانس اول کنسرت حضور داشتید، وگرنه در سانس دوم کنسرت این مشکل وجود نداشت.»

نکته ی جالب دیگر در این کنسرت، پخش تصاویری با مفهوم، زیبا و مرتبط با فضای قطعات از صفحه‌ی نمایش سالن اریکه‌ی ایرانیان بود که نشان می داد که مسئولان برگزاری کنسرت بر روی این اجرا تا حدی فکر و برنامه ریزی کرده اند، البته ضعف هایی چون آشکار بودن نوار پایینی نرم افزار مدیاپلیر در کلیپ های تصویری و موارد دیگر در برگزاری کنسرت مشهود بود که جا دارد از طرف مسئولان برگزاری کنسرت دقت بیشتری به چنین جزئیاتی شود.
تا به اینجا گزارشی از این کنسرت را خواندید، در ادامه توجه شما را به عکس های مبعث فدایی از اولین کنسرت رسمی متال و هاردراک در ایران جلب می کنیم…

http://musiceiranian.ir/images/news-pic/8908/farshid-erabi/e-01.jpg

همراهی پویا ثابتی در یک آلبوم موسقی به عنوان آهنگساز ، ترانه سرا

زمزمه ی دو برادر در کنار هم !
فقط در آن طرف آب نیست که دو برادر با هم و در کنار هم می خوانند. در اینجا هم دو برادر تحصیل کرده و سختگیر در موسقی ، دو سالی میشود که مشغول آماده کردن آلبومی هستند که برای همه سبکهای موسقی آهنگ دارد.آنها در طول این مدت قطعات زیادی را خوانده و کنار گذاشته اند تا در نهایت به آلبومی دوازده قطعه ای رسیده اند که نتیجه وسواس و سختگیری آنها در این دو سال است.
اسم این آلبوم " زمزمه " است و کاری ست که سهیل و سروش خوانندگی آن را انجام داده اند.سبک کلی آلبوم " زمزمه " در سبک موسقی پاپ مدرن قرار می گیرد و علاوه بر آن قطعاتی در سبک راک و موسقی تلفیقی دارد . در این آلبوم چهره هایی مثل فرزاد فرزین ، بهروز پایگان ، پویا ثابتی ، و خانم آهنگسازی به نام ملودی محمودی کار آهنگسازی و تنظیم را انجام داده اند و ترانه سرایانی مثل یغما گلرویی ، سهلا اسدی ، نیلوفر لاری پور ، محمد امین احمد میری و سهیل حضور دارند.نکته قوت این آلبوم علاوه بر حضور آهنگسازان و ترانه سرایان مطرح ، خوانندگی دو برادر در کنار هم است که هر دو تحصیلات موسقی دارند.در این آلبوم سروش دستمالچیان که در جشنواره ها و دوسالانه های گرافیک و کاریکاتور جوایز زیادی را کسب کرده ، علاوه بر خوانندگی ، کار گرافیک و طراحی جلد را انجام داده است. این آلبوم با هزینه زیاد و به صورت ارکسترال آماده شده ، به احتمال زیاد با حمایت یکی از کمپانی های مطرح خارجی منتشر خواهد شد.
این خبر با متنی مشابه در سه مجله و ماهنامه دیگر هم انتشار یافت .