اخبار راک

اخبار راک فارسی

اخبار راک

اخبار راک فارسی

یار دبستانی من!

آهنگ بسیار زیبا یار دبستانی که نوشین باز خوانی کرده و من فکر می کنم بی مناسبت با این روز ها نباشه رو میتونین از وبلاگ دانلود موزیک راک فارسی دانلود کنین و تاریخچه این آهنگ رو در ادامه مطلب بخونین.





ورود به صفحه دانلود از فریدون فروغی
ورود به صفحه دانلود از جمشید جم

لینک دوم از فریدون فروغی
لینک دوم از جمشید جم


یار دبستانی من، سرودهٔ منصور تهرانی است که برای فیلم از فریاد تا ترور با صدای فریدون فروغی ساخته شده بود.

یار دبستانی در جریان جنبش دانشجویی ایران پس از انقلاب به عنوان اصلی‌ترین سرود دانشجویان معترض شناخته می‌شود و نمادی از اتحاد و همبستگی دانشجویان می‌باشد.

پس از بازبینی وزارت ارشاد، صدای فروغی از فیلم از فریاد تا ترور حذف گردید و جمشید جم آن را بازخوانی کرد. منصور تهرانی نیز آن را بازخوانی کرد.


متن ترانه :

یار دبستانی من
با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی

حک شده اسم من و تو
رو تن این تخته سیاه
ترکهٔ بیدادو ستم
مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما
هرزه تمومه علفاش
خوب، اگه خوب
بد، اگه بد
مُرده دلای آدماش

دست من و تو باید این پرده‌ها رو پاره کنه
کی میتونه جز من و تو درد ما رو چاره کنه
یار دبستانی من...

اجراهای گوناگون

  • دکلمه "یار دبستانی من" با صدای فریدون فروغی در فیلم «از فریاد تا ترور»
  • ترانه سرود "یار دبستانی من" در تیتراژ آغازین فیلم «از فریاد تا ترور»
  • ترانه سرود "یار دبستانی من" با صدای فریدون فروغی
  • ترانه سرود "یار دبستانی من" با صدای جمشید جم
  • ترانه "یار دبستانی من" با صدای خشایار اعتمادی در فیلم کُما
  • اجرای ترانه سرود "یار دبستانی من" با صدای منصور تهرانی
  • اجرای ترانه "یار دبستانی من" با صدای نوشین ( خواننده مقیم آلمان )
  • اجرای ترکیبی "یار دبستانی من" توسط گروه چهارنفره
  • اجرای سرود "یار دبستانی من" به صورت همخوانی
  • اجرای تاثیرگذار آهنگ "یار دبستانی من" توسط یک نوازنده دوره گرد در کنار خیابان
  • اجرای "یار دبستانی من" توسط یک دختر خارجی
  • اجرای "یار دبستانی من" توسط یک شهروند آمریکایی
  • "یار دبستانی" به سبک فرامرز آصف
  • ترانه ای در ستایش محمود احمدی نژاد با آهنگ "یار دبستانی من" ولی با شعری متفاوت
  • اجرای دوم ترانه در ستایش محمود احمدی نژاد با آهنگ "یار دبستانی من" با شعری متفاوت
منبع : ویکی پدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد